Što je zamašnjak? Pojednostavljeno, zamašnjak je metalna ploča koja svojom masom stabilizira rad motora i čini ga mirnijim.
Što je dvomaseni zamašnjak? To je zamašnjak koji je doslovno podijeljen na dva dijela, jedan je spojen na motor a drugi na mjenjač. Kombinacijom opruga i guma koje apsorbiraju energiju znatno bolje stabilizira rad motora od jednomasenih zamašnjaka.
Da li mogu zamijeniti dvomaseni zamašnjak jednomasenim?
U pravilu ne ali npr. Valeo proizvodi tzv. konverzijski kit koji uspješno mijenja dvomasene zamašnjake a košta puno manje.
Da li se zamašnjak može popraviti? Mogu ga popraviti specijalizirane radionice, običan auto servis ne može.
Zašto mehaničar kaže da moram promijeniti i kvačilo kada mijenjam zamašnjak? Zamašnjak i kvačilo su dva dijela istoga sklopa, vrlo vjerojatno je loš zamašnjak oštetio i kvačilo.
Zašto se zamašnjak pokvari?
Zbog starenja
Zbog velikih naprezanja npr. vuča prikolice
Loša tehnika vožnje
Zašto je zamašnjak tako skup? Pogledajte strukturu zamašnjaka na slici ispod, niz mehaničkih dijelova napravljenih od vrhunskih materijala, dobro izbalansiranih i strojno obrađenih. Puno skupih materijala i puno rada u svakom zamašnjaku. Plus na sve to država uzima 25% PDV-a.