CHIP TUNING -PITANJA
Najčešće pitanje u vezi chip tuninga je '' Koliko to košta?''
Kao i kod svih drugih stvari, gornje granice nema...moduli koštaju od 1450,00 do 6700,00kn. Najčešće ugrađujemo bazne module po 1450,00 ( bez kablova i ugradnje).
Želite li malo kompleksniji tuning automobila napraviti, savjetujujemo da prvo definirate budget. Nakon toga se mogu definirati modifikacije.
1. Dali ugradnjom nove mape ili modula gubim jamstvo na automobil ?
Kratki odgovor je NE a i modul uvijek možete skinuti i sami postaviti natrag na vozilo prije bilo kakvog redovnog pregleda.
1.1 Dali ugradnjom nove mape ili modula mogu proći tehnički pregled?
Da.
2. Zašto proizvođači automobila sami ne ugrađuju bolje mape?
Automobil mora biti tako proizveden da odgovara svim tržištima, nadmorskim visinama, tipovima goriva, vrstama vozača itd. Najveći problem je CO2 emisija plinova i zadovoljavanje normi. Ukratko, auto mora biti univerzalan i prilagođen zahtjevima tržišta i zakonodavca. Individualno da se može prilagoditi i podesiti raznim tipovima vozača. Ista je stvar sa ovjesom, gumama i ostalim komponentama. I da, puno proizvođača automobila nudi dodatne mape i podešenja motora kao originalnu opremu.
3. Dali je ugradnja i korištenje mape ili modula štetno za motor automobila?
Sama ugradnja i korištenje remapa je bezopasno za Vaš motor jer nova mapa i dalje koristi tvorničke sigurnosne sustave koje je proizvođač automobila projektirao. Dakako, imajte na umu da kod Sport tuninga i vozača koji iskorištavaju puni potencijal svog automobila dolazi do ranije istrošenosti nekih potrošnih dijelova (lamela spojke, diskovi i disk pločice itd.)
4. Postoji više vrsta mapa? Koja je razlika između chip tuning-a, remapiranja i modula?
Da, postoje mape koje štede gorivo, povećavaju snagu pa sve do mapa razvijenih za trkače automobile i super sportska vozila. Kod mapa za sportske automobile se rade i dodatne modifikacije motora (hladnjaci, bolja kvačila itd.)
Chip tuning je malo zastarjeli izraz koji je postao sinonim za ugradnju nove mape. Nekada su se chipovi CPU-a vadili i mijenjali drugima. Danas se koristi tehnologija ugradnje nove mape ( remap) ili ugradnja dodatnog procesora (modula). Modul je dodatak osnovnom računalu automobila koji mijenja i prilagođava podatke senzora te mijenja parametre rada motora. današnja tehnologija nam omogućava takve procesorske brzine da je opotreba modula postala standard.
4.1. Koja je razlika između eco i sport tuninga?
Eco tuning mape služe prvenstveno smanjenju potrošnje goriva i CO2 emisije. Naglasak je na optimizaciji potrošnje u vožnji. Odaziv reakcije gasa je malo tromiji u svrhu destimuliranja jakog i nepotrebnog dodavanja gasa. Sportske mape imaju cilje povećanje snage i momenta. Kod sportskih mapa razlikujemo Stage 1 mape ( sportske mape za svakodnevnu upotrebu) i stage 2 i 3 kojima je cilj maksimalno izvlačenje snage uz promjenu nekih mehaničkih komponeneti poput hlađenja, kočnica itd. Stage 3 mape su mape za trkače automobile.
5. Zašto ne postoji mapa za moj auto?
Postoje tipovi automobila i motora kod kojih su dobici na snazi toliko neznatni da ih se ne isplati razvijati. Osim toga, sportske mape, namjenjene su vozačima entuzijastima a oni ne kupuju određene marke i modele automobila. Teško da ćete pronaći mapu za npr. Daewoo Matiz. To nije tip auta za koji se mape razvijaju.
6. Postoji li više vrsta modula?
U ponudi imamo nekoliko tipova modula, razlikuju se u snazi procesora, frekvenciji na kojoj rade kao i dodatnim mogućnostima poput automatskog upgrade-a software-a. Za high end automobile se nude posebni moduli i mape, znatno bolje i skuplje od standardnih.
7. Oglasili ste velike dobitke na snazi i okretnom momentu na određenim automobilima/motorima
međutim za moje vozilo su pojačanja manja ?!?
Mape i moduli se razlikuju za svaku pojedinu verziju motora u kombinaciji sa tipom automobila i razinom opreme. Automobil u sport verziji ili sa nešto novijim izdanjem istog motora dobiva više snage nego standardni.
8. Kako zapravo radi taj remap softvera ?
Od ranih 1990.-ih, većina je motora kontrolirana pomoću on-board računala, upravljačke jedinice motora (ECU), koja između ostalih funkcija, definira vrijeme paljenja tj. sagorijevanja goriva u motoru, dotok goriva i pritisak pri svim brzinama i opterećenjima. Nakon opsežnog razvoja i ispitivanja, Superchips, Racechip, Eco dynamics i ostali high-end proizvođači su došli do optimiziranih postavki za sve marke i modele vozila, pazeći da je svaki remap jednako individualan kao i softver u Vašem ECU, sigurno eliminirajući tvornički postavljena ograničenja. U većini slučajeva se remap program instalira elektronski i daljinski preko dijagnostičkog porta automobila, nema zamjene čipa, niti se dira sam ECU. Vozilo se prije predaje vlasniku uvijek testira kako bismo bili sigurni da sve funkcionira po pravilima, a Vaše je samo da nakon toga uživate.
9. Što sve mapa mijenja?
Mape mijenjaju postavke ubrizgavanja goriva, pritisak turbine, reakciju papučice gasa, usis zraka itd. Nije samo snaga u pitanju. Kod nekih novih tipova automobila je reakcija papučice gasa toliko ''umrtvljena'' da auto nije moguće normalno voziti. Sve ime ekologije i štednje goriva. Sama promjena odaziva gasa mijenja doživljaj vožnje.
10. Koliko traje remapiranje ?
Ne manje od 2 sata i ne više od 8 sati. Kod instalacije softvera preporučamo da auto ostane kod nas cijeli dan dok isto nije nužno za ugradnju modula.
11. Moj auto ima 220.000 km i rekli ste mi da nije preporučljivo remapirati isti, zašto je to tako ?
Vozila sa puno kilometara i u „vrhunskom“ stanju se u većini slučajeva voze na dijelovima još iz prvougradnje ili naknadno ugrađenim repariranim/rabljenim dijelovima kao što su set kvačila, turbina itd. Takvi dijelovi su podosta istrošeni nakon dugog korištenja i pojačavanjem postavki tjeramo ih do gornje granice iskoristivosti što je za neke dijelove previše i može uzrokovati ubrzanu potrošnju. Osim toga brtve, crijeva i opće stanje motora nije više novo nakon 10-tak godina korištenja.
12. Koliko je jamstvo na sami fizički eco i sport modul koji ugrađujete ?
Jamstvo na navedeni hardver je 2 godine.
13. Zašto su moduli skuplji nego oni iz oglasnika?
Ugrađujemo mape i module vrhunskih proizvođača, firmi koje razvijaju software za auto industriju, trkače timove i sl. Zapošljavaju desetine inžinjera i razvoj takvih mapa košta. Osim toga, naše cijene sadržavaju i PDV koji prodavači iz oglasa sigurno ne plaćaju. A ukoliko imate hrabrosti i želje staviti softver garažnih tunera u svoj auto, samo izvolite.
14. Imam automatski mjenjač, da li će mapa raditi normalno?
Sve mape rade bez problema sa automatskim, CVT, DSG ili bilo kojim drugim mjenjačima.
15. Dobio sam od prijatelja njegov tuning modul, mogu li ga iskoristiti jer se radi o motorima iste snage / sličnim motorima ?
Nipošto nemojte ugrađivati module i mape za automobile koji nisu identični vašemu. Čak ima i iznimaka gdje identični automobili imaju drugačije postavke zbog tvorničkih odstupanja.
15.1. Mogu li modul iskoristiti u drugom automobilu?
Da, u ponudi imamo CPA module koji je moguće preseliti u drugi auto. Potrebno je doplatiti za novi software i novi set kablova.
16. Za moj auto modul košta duplo skuplje od ostalih, dali je to greška ?
Moduli se ovisno o tipu automobila i ugrađenog motora razlikuju po tehničkoj izvedbi i modelu i ne mogu svi koštati isto. Vrhunski sportski automobili koriste znatno napredniju računalnu tehnologiju i moduli moraju pratiti tu tehnologiju. Zato su i skuplji
17. Da li nakon ugradnje mjerite snagu na valjcima?
Ne. Valjci služe za razvoj mapa. Ne dokazujemo svakom klijentu performanse proizvoda koji je kupio. Tako bi trebali dokazivati svojstva ovjesa, performanse gume, djelovanje filtera itd. Jednostavno vjerujemo proizvođaču koji deklarira proizvod.
18. Bio sam na valjcima i auto ima potpuno drugu snagu od deklarirane!
Automobili se već tvornički isporučuju sa velikim tolerancijama snage motora. Čak do +- 8%. Zašto je to tako, ne znamo. Nove mape će na dva identična automobila pokazati različite vrijednosti upravo zbog tog razloga. Osim toga, na snagu utječe temperatura ulaznog zraka, nadmorska visina, tlak zraka itd. Samo informativno, samo zbog nadmorske visine se računa gubitak snage od 1% na svakih 100m.
19. Zašto moram platiti dijagnostiku auta ?
Bez obzira što većina vlasnika auta misli da ima perfektno održavano vozilo, često nalazimo greške na autu koji ometaju pravilan rad mapa. Najčešće greške su puknuta crijeva ( krivi tlakovi), dotrajale svjećice, začepljen DPF, EGR prljav i sl. Ukoliko auto nije u top stanju, nema smisla ugrađivati novu mapu.
Leave your comment
Note: HTML is not translated!