•
3/ Jan, 2023
Problemi sa BMW automatskim mjenjačima
Zašto BMW-ovo "lifelong" ulje automatskog mjenjača zapravo ne znači "doživotno?"
Trend u automobilskoj industriji (a to nije samo BMW, već kod većine proizvođača automobila) je povećanje servisnih intervala kako bi se na umjetan način smanjio trošak vlasništva. Problem nastaje što se pokazalo da su ti intervali štetni za dugoročnu pouzdanost i radni vijek dotičnih vozila. Problemi počinju kada automobili izađu iz jamstvenog roka a popravci su najčešće jako skupi. To je čest slučaj s BMW automatskim mjenjačima (6HP i 8HP).
Ako niste znali, BMW ne proizvodi svoje mjenjače. Umjesto toga, GM i ZF ( dominantan u Europi) dva su glavna dobavljača automatskih mjenjača za BMW vozila. Oba ova proizvođača mjenjača imaju vlastite posebne servisne upute o tome kako bi se njihovi mjenjači trebali održavati, a mi bismo trebali vjerovati informacijama koje su dostavile tvrtke koje su projektirale i razvile ove mjenjače umjesto proizvođača vozila. Servisni podaci se mogu pronaći na web stranicama proizvođača.
Automatski mjenjači ZF 6HP i 8HP
BMW ocjenjuje ove mjenjače kao '' lifelong'' ili "doživotno punjenje", međutim, saznali smo da su mjenjači testirani do 160000 km sa "prihvatljivom stopom kvarova" pa je 160000 km BMW-ova definicija "doživotnog punjenja" . Naravno, da je tada isteklo ograničenje produženog jamstva i popravka "dobre volje", što znači da kvar nakon toga više nije odgovornost BMW-a. U slučaju 6HP/8HP, ZF zapravo ima objavljen servisni interval za te mjenjače koji je u potpunosti proturječan BMW-ovim servisnim informacijama s intervalom od 80.000 km i 120 -150000 km . Ova informacija zamjenjuje BMW-ovu ocjenu "lifetime fill".
Pa zašto mi je rečeno da je moj BMW mjenjač "doživotno punjenje"?
Ako se pitate zašto bi vas servisni savjetnik u prodajnom salonu BMW-a informirao da je mjenjač ima "doživotno punjenje" i da nema servisni interval, odgovor je jednostavan - oni ne znaju ništa više od onoga što im se prikazuje na računalu. BMW-ovi zastupnici općenito ne servisiraju ove mjenjače jer su izvan rokova održavanja za koje je BMW odgovoran ( izlaze iz jamstvenog roka). Međutim, BMW ima tehničke informacije u svom vlastitom TIS-u o tome kako izmjeniti ulje i servisirati mjenjač u slučaju zamjene komponenti mjenjača. Te servisne informacije treba samo primjeniti izvan jamstvenoga roka.
Problem automskih mjenjača kod rabljenih vozila
Pa zašto mi je rečeno da je moj BMW mjenjač "doživotno punjenje"?
Ako se pitate zašto bi vas servisni savjetnik u prodajnom salonu BMW-a informirao da je mjenjač ima "doživotno punjenje" i da nema servisni interval, odgovor je jednostavan - oni ne znaju ništa više od onoga što im se prikazuje na računalu. BMW-ovi zastupnici općenito ne servisiraju ove mjenjače jer su izvan rokova održavanja za koje je BMW odgovoran ( izlaze iz jamstvenog roka). Međutim, BMW ima tehničke informacije u svom vlastitom TIS-u o tome kako izmjeniti ulje i servisirati mjenjač u slučaju zamjene komponenti mjenjača. Te servisne informacije treba samo primjeniti izvan jamstvenoga roka.
Problem automskih mjenjača kod rabljenih vozila
Prvi vlasnici BMW-a, najčešće servisiraju aute prema servisinim naputcima proizvođača. A tu servis automatskog mjenjača nije planiran. Nakon prodaje automobila i 200+ tisuća kilometara počinju problemi sa mjenjačem. A troškovi popravka ZF automatskog mjenjača su jako visoki. I onda se auto preprodaje sljedećoj ''žrtvi'. Vrlo često otkrivamo lažirane kilometraže auta u našem servisu i ulja mjenjača koja nikada nisu promjenjena. Napominjeno da ZF mjenjači uz normalnu upotrebu i redovne servise bez problema prelaze 500000km.
Kako mogu servisirati BMW automatske mjenjače?
Kako mogu servisirati BMW automatske mjenjače?
Razlog zbog kojeg sam Vam dajemo ove informacije je da razjasnimo bilo kakvu zabunu ili zabrinutost o tome zašto nudimo servisne pakete automatskih mjenjača BMW o kojima je riječ, za početak. Za razliku od proizvođača vozila, naš je cilj pružiti što više korisnih i činjeničnih informacija našim kupcima i čitateljima kako bi mogli donijeti informiranu odluku o popravcima koje žele izvršiti. Cilj nam učiniti vlasništvo automobila ugodnijim iskustvom.