•
21/ Feb, 2022
MALA VOZAČKA TAJNA. PODEŠAVANJE ŠPURA| GEOMETRIJE | TRAPA
Zašto je podešavanje geometrije (špur) automobila važno?
Podešavanje špura iliti geometrije kotača jedna je od najčešće zanemarnih stvari prilikom servisiranja auta. A ne pregledava se jer većina vlasnika automobila misli da je to nevažno ili servis nema uređaje za podešavanje geometrije ( čitaj, fuš servisi).
Kako prepoznati problem sa geometrijom?
- lošije kočenje, zabacivanje auta kod kočenja
- loše i nesigurno '' ležanje'' auta u zavojima
- ubrzana potrošnja guma
- ubrzava habanje dijelova ovjesa
- volan stoji ukoso
Što je geometrija kotača odnosno automobila?
Geometrija kotača je proces podešavanja kuta i smjera kotača vašeg automobila, osiguravajući da je to u skladu sa specifikacijama koje je unaprijed postavio proizvođač vašeg automobila. Oni su uspostavljeni kako bi osigurali da vaše vozilo radi na optimalnoj razini za laku vožnju i, što je najvažnije, sigurnost.
Zašto se geometrija kotača poremeti? .
Ovjes i kotači automobila su izloženi velikom stresu, nakon 100-njak tisuća km i bezbroj udaraca u rupe normalno je da dođe do pomaka u ovjesu vozila. Pomak od samo par mm ili kuta od 1° znatno utječe na ponašanje automobila, potrošnju guma ili ubrzano trošenje komponenti ovjesa.
Mogu li sam podesiti špur?
Na starim automobilima se to i moglo raditi, na suvremenim nije moguće. Podešavanje geometrije traži precizna mjerenja i podešavanje nekoliko dijelova ovjesa. Plus, svaki proizvođač auta traži neke specifične stvari.
Zašto je podešavanje špura toliko košta?
Osim što je vremenski zahtjevno, oprema košta preko 20000€ i posao obavljaju samo iskusni ( skupi) mehaničari. Osim toga, godišnji update software-a je poprilično velika stavka.
Jeftino i dobro podešavanje špura ne postoji.
Koliko često se geometrija mora podešavati?
Svaki proizvođač automobila određuje kada se špur mora podešavati. Iz iskustva i obzirom na stanje prometnica Molydon servis preporuča podešavanje geoemtrije na svakom trećem servisu ( svakih 45-60 000 km). Kod niskoprofilnih guma svakih 30-45000 km.
Podešavanje geometrije kod sportskih automobila
Podešavanjem određenih parametara moguće je naglasiti određene karakteristike, npr. bolje ležanje u zavojima. Brzina u zavojima se znatno povećava ali se gubi kontrola. Auto puno brže kreće podupravljanje ili preupravljanje i nema ''najave''. Takve stvari se preporučaju samo vozačima sa iskustvom u sportskoj vožnji.
Željeni setup možete najčešće pronaći na specijaliziranim forumima i kod track day vozača.
Pročitali ste ovaj članak?
Ostvarili ste 15% popusta na podešavanje geometrije u servisu Molydon.
Ostvarili ste 15% popusta na podešavanje geometrije u servisu Molydon.
Kako dobiti popust? Kliknite na GEOMETRIJA KOTAČA MOLYDON i prilikom plaćanja unesite kod za popust SPUR15
Popust je ostvariv samo za online uplate ( nije ga moguće dobiti direktno u servisu)